יום ראשון, 4 בנובמבר 2018

הטיול שלי לרומא וטיפים

אין ספק שרומא היא העיר האהובה עלי בעולם. הייתי בה 3 פעמים וכבר בקרוב תהיה הפעם הרביעית. יש משהו קסום בעיר הזאת ובסמטאות היפות שלה. בכלל, כל ס"מ בה יפה והמבנים העתיקים שנשמרו מרהיבים ביופיים. אם הייתי צעירה ורווקה הייתי שוקלת לגור בעיר לתקופה מסויימת וללמוד את השפה האיטלקית.

בטיול האחרון שלי כמו בשאר הביקורים הגעתי בחורף בדצמבר כשמחירי הטיסות והמלונות הרבה יותר זולים. הזמנתי כמובן מלון ליד המדרגות הספרדיות כדי להיות קרובה לכל האתרים החשובים מבלי להתנייד בתחבורה ציבורית שלא ממש מפותחת כאן ולא השתמשתי בה כמעט. 

הגעתי ביום הראשון בערב עם חברות ואחרי שהתמקמנו במלון יצאנו לאכול במסעדה סמוכה. הזמנתי פיצה והיה טעים מאוד. קשה ליפול עם פיצה ברומא. הפיצה היתה דקה וקריספית כמו שאני אוהבת. יש מסעדות שמציעות פיצה מבצק רך ועבה יחסית שנראית ומצטלמת מעולה, אבל הטעם ממש לא לטעמי. זה מרגיש לי כמו פיתה עיראקית עם עגבניות ומוצרלה. אכלתי פיצה כזאת בפיצריה שהיתה מלאה אנשים, כנראה שיש כאלה שאוהבים את הפיצה שלהם ככה.

למחרת הלכתי ברגל אל הקולוסיאום והפורום הרומי. קניתי כרטיסים לקולוסיאום מראש כבר בארץ, אלו כרטיסים שחוסכים את זמן ההמתנה בתור לקופות. נזכרתי כמה זמן המתנתי בתור לקופות בפעם הקודמת שהייתי בקולוסאום ולא רציתי לעבור את זה שוב. הקולוסאום מדהים ועוצמתי וכיף לבקר בו שוב ושוב והפורום הרומי מדהים ומעניין ואפשר להעביר בהם חצי יום ביחד. חשוב להגיע בבוקר כדי להספיק כמה שיותר אתרים מרכזיים.

אחרי הביקור שלי בקולוסיאום ובפורום הגיעה שעת הצהריים והייתי קצת רעבה, הלכתי ברגל 15 דקות אל הגטו יהודי ואכלתי שם פיצה טעימה וכשרה בפיצריית אליס. הסתובבתי קצת בגטו היהודי ונכנסתי למוזיאון היהודי ולסיור בבית הכנסת המרהיב שצמוד אליו. עלות הכניסה כולל הסיור 11 יורו וכל הביקור אורך שעה וחצי ובהחלט שווה להגיע. משם המשכתי לטייל, עצרתי למנוחה קלה של חצי שעה במלון ומשם המשכתי לטייל בעיר ובערב אכלתי במסעדה מעולה ליד המלון ריזוטו מעולה, פיצה טעימה וקינחתי בגלידה בגלידריה סמוכה והכל היה מושלם.

למחרת הגעתי בבוקר אל מוזיאון הוותיקן אחרי שקניתי כרטיסים מראש. בביקור הקודם שלי ברומא רציתי לקנות בקופה אבל לצערי לא היו כרטיסים לאותו יום ונאלצתי להישאר בחוץ. נכנסתי למוזיאון והתפעלתי מאוצרות האמנות שהיו שם. זה בהחלט ביקור חובה לכל מי שמגיעה לרומא, גם אם היא לא חובבת גדולה של אמנות. יש שם פריטים ממש נדירים ששווה לראות. אחרי הביקור פיצה וגלידה כמובן והמשכתי לטייל באזור בלי מסלול מוגדר עד הערב.

ביום הרביעי שלי הגעתי אל פארק וילה בורגזה. היינו בגלריית האמנות שנמצאת בפארק שהביקוש לכרטיסים אליה מטורף וצריך להזמין שבועיים מראש. הגלריה לא פחות ממדהימה והמיקום שלה בפארק כזה יפה הופך את זה למושלם. בהמשך היום טיילנו בפארק ברגל, למרות שאפשר להשכיר שם סגווי ורכבים חשמליים והיה פשוט מצוין. משם המשכנו את המדרגות הספרדיות ובערב הגענו אל מזרקת טרווי ורחוב ויה דל קורסו שזה רחוב של שופינג, אבל הכל היה יקר ולא קנינו כלום. מקווה שעזרתי לכן לתכנן קצת טיול ברומא. נתראה בהמשך.